Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních
podmínek prodávající Hany Dlabolové, IČ 72757078, DIČ CZ7452102801, se sídlem
Na Vápence 764, 468 22 Železný Brod (dále jen „Prodávající“), a popisuje
postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od prodávající.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a
Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží.
Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout Prodávající potřebnou
součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty
adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou
součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od Prodávající
Kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost
před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se
ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam, chápe se
ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či
smluvené služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
Jako doklad o záruce vystavuje Prodávající ke každému zakoupenému
zboží po uskutečnění prodeje současně s dokladem o zakoupení (faktura) se
zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název
zboží, délka záruky, cena, množství).
Na výslovnou žádost Kupujícího Prodávající poskytne záruku formou
záručního listu. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává
prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci
obsahující uvedené údaje.
Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné,
Prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované
záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno
uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu Prodávající zároveň uvede, že
poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci
váží.
1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem
převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na
záručním listě.
Lhůta je:
·
u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců;
·
u zánovního zboží 24 měsíců (zánovním zbožím se rozumí užívané
zboží, které následně prošlo kontrolou našich odborníků a které je takto
označeno);
U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.)
je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li
však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze
do data vyznačeného na obalu zboží.
Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem,
kdy započala a o příslušný počet měsíců později. Délka lhůty v měsících je
uvedena u každého zboží v obchodě Prodávajícího a je dostatečně vyznačena na
dokladu o zakoupení.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za
jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží
nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží
kupujícím.
2. Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
·
věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující
očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
·
věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí
nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
·
věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
·
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za
to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak
3. Smluvní záruka za jakost
Prodávající může nad rámec zákonné lhůty (24 měsíců) poskytovat
bezplatný servis ve vyznačené lhůtě, tato služba se řídí výhradně tímto
Reklamačním řádem a zejména pak bezplatným servisem, viz článek VII.
Tento bezplatný servis neznamená to samé jako placená služba
„Prodloužená záruka“, jejíž podmínky
se řídí výhradně
podmínkami dané služby.
1. Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje
přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav
zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem,
neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží,
zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu
nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v
předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout,
nebo vždy je možné nahlásit na email nebo telefonicky. Dále doporučujeme v
případě převzetí od přepravce přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv
z vadného plnění.
Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky
nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však Prodávající možnost
prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
2. Uplatnění reklamace
Reklamované zboží je nezbytné odeslat na adresu Prodávající:
Hana Dlabolová
Na Vápence 764
468 22 Železný Brod
Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního
příslušenství).
Dále Prodávající doporučuje přiložit kopii Záručního listu nebo kopii dokladu o
zakoupení ( faktury ), podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje
kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je
znemožněna identifikace původu i závady zboží.
Taktéž Prodávající doporučuje zvolit si požadovaný způsob
vyřízení reklamace (oprava, výměna, dobropis).
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla
reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace, v případě osobního
uplatnění je předáno ihned.
Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně
veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od
smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného
příslušenství.
3. Výluky
Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá:
a. mechanickým
poškozením, v případě samostatných modulů a osazených plošných spojů vrácených
bez dodaných distančních sloupků, které chrání SMD součástky ze strany spojů,
především keramických kondenzátorů, před mechanickým poškozením při manipulaci
a transportu těchto samostatných modulů a osazených plošných spojů,
b. elektrickým přepětím
(viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
c. používáním zboží v
podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými
a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
zvlášť u LED modulů a osazených plošných spojů, které byly vystaveny vysokým
teplotám, které vedly postupně k degradaci funkce osazených součástek,
d. neodbornou
instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
e. poškozením zboží či
jeho části počítačovým virem apod.,
f. pokud se závada
projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen doložit legální
způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a spotřebního materiálu,
g. poškozením způsobeným
nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v
dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
h. provedením
nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
i.
zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, vrtání, ohýbání
atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
j.
při chybně provedeném upgrade firmware,
k. poškozením
přírodními živly nebo vyšší mocí, vodou ( zaplavení, zatékáním, kondenzovanou
vodou ), sluncem ( viditelné poškození nepájivých masek, zkroucením desek ),
l.
použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení,
m. použitím nesprávného
nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku
toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v
přiloženém návodu k použití.
4. Odmítnutí přijetí do reklamace
a) pro znečištění zboží
Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v
případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo
nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu
řízení.
b) pro zabezpečení zařízení
Je-li přístup do zařízení chráněn heslem nebo jiným zabezpečením
přístupu, je kupující při uplatnění reklamace povinen tuto ochranu zrušit nebo
heslo uvést v popisu závady. V opačném případě má Prodávající právo odmítnout
přijetí zboží do reklamace. To samé platí, je-li takto chráněn firmware
zařízení nebo přístup na úložný prostor zařízení. Bez plného přístupu k
zařízení nemusí být možné opravu či diagnostiku zařízení provést. V takovém
případě může být reklamační řízení zahájeno, až pokud kupující splní povinnost
uvedenou v tomto ustanovení.
Je-li na zařízení aktivována libovolná služba, která ho
zabezpečuje proti zcizení, je kupující tuto službu před uplatněním reklamace
deaktivovat. V opačném případě má Prodávající právo odmítnout přijetí
zboží do reklamace. V takovém případě může být reklamační řízení zahájeno, až
pokud kupující splní povinnost uvedenou v tomto ustanovení.
1. Kupující - spotřebitel
V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je
spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti
nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne do
pěti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady Prodávající vyřídí bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je
možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové
prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí
lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala
a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze
odstranit.
2. Kupující - podnikatel
Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci
rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude
kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu
vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání
reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace Prodávající upozorní o ukončení reklamace
kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo emailem. Pokud bylo zboží zasláno
přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje
záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne
následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení
informován.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad
s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost
zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv
z vadného plnění.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do
30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže
uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději
posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí
skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6
měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Prodávající právo
zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po
vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého
byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem
totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku
škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez
předložení některého z těchto dokladů může Prodávající odmítnout zboží, vydat
či proplatit dobropis. Je-li
kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení
dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se
prokáže ověřenou plnou mocí.
Je-li předmětem koupě spotřební materiál (např. cartridge,
toner, tisková hlava, tiskový válec, lampa projektoru, baterie, různé druhy
osvětlení a podobné) nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží,
použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově,
v době zboží nebo v počtu použití, případně v počtu vytištěných
stran či jinak obdobně specifikovaná. U zboží může být uvedena více než jedna
z těchto životností. K úspěšnému uplatnění reklamace je nutné dodržet
všechny uváděné podmínky.
U všech druhů oprav ( záručních i pozáručních ) si prodávající
vymezuje výhradní právo na vlastní uvážení, zda provádět výměnu vadných či
poškozených součástek nebo modulů původním typem nebo provést opravu jiným,
ekvivalentním, resp. náhradním typem minimálně stejných nebo lepších parametrů
než mají původní nahrazované součástky či moduly a to buď z důvodu snazší
dostupnosti nebo příznivější ceny ekvivalentních, náhradních součástek či
modulů.
Kupující musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť
záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji
tak zaměňovat se životností výrobku. Životnost zboží představuje náchylnost k
opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud zboží používáte (nikoliv
vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada
je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o
záruční vadu.
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním
řádem dotčena.
Tento Reklamační řád je platný od 17.1.2017 a ruší platnost
předchozích reklamačních řádů.
Tento Reklamační řád je k dispozici na webových stránkách Prodávající na www.selfcontrol.cz